linndaa89

Alla inlägg under februari 2012

Av linda johansson - 7 februari 2012 18:43

haft en jätte bra dag idag :-) har gått väldigt fort men brukar den alltid göra när man har kul :-P börja med att städa haha :-P dock inte specellt kul men tiden gick väldigt fort ändå :-P sen fick jag besök alltid lika kul :-) efter det åkte jag till min moster och hennes sambo :-) dom hade några lampor dom inte hade använning av och hade hört av mamma att jag behövde :-P blev några stycken lite av varje så var jätte bra :-)

nu är jag hemma igen :-) har ätit och ser på film nu :-) imorgon väntar jobb igen :-)

 

ha det bra :-)

kram Linda

Av linda johansson - 6 februari 2012 10:22

denna helgen var min helg att jobba. och det gick åt h*lvete!! bara en massa problem hela tiden!!!

en kviga kalva sent på fredagen. hon var genom snäll att mjölka så det var jätte skönt! :) men efter jag mjölkat henne så hällde jag över den mjölken i en spann, en kom första problemet, en kviga lyckades få av sig sitt halsband och stack, och hälde ut mjölken ur spannen!!!! jävla mög tänkte jag!!! kalven måste få i sig råmjölk! vänta med att ringa min chef, kl var bara 06.30

ringde han senare och sa: snälla säg att att du har frusen råmjölk någonstans!

han bara skratta och fråga vad som hade hänt, efter jag förklarat sa han att han trodde att han hade det och att han skulle komma med det sen och hjälpa mig med att fånga in kvigan :-P

senare kom nästa problem! var något med bandet så det inte kom något ensilage i vagnen. min chef försökte förklara olika saker det kunde vara men hitta inget så han fick komma igen!! då blev jag vansinnig!! han är ledig var 3:e helg han ska inte behöva komma till jobbet då!!! men kan kom....

 

annars gick det bra...

 

sen igår kom nästa problem direkt på morgonen! tankbilen hade inte varit där!!!! skogstokig blev jag!! kan jag mjölka ändå? eller ska jag vänta? efter en halvtimme kunde jag inte vänta längre på tankbilen och kände jag var tvungen att ringa min chef!

06.00 ringde jag och väkte han!!!

förlåt var det första jag sa. mådde jätte dåligt då!! han sa att det inte gjorde något och fråga vad som hade hänt. han sukade bara och sa att dom inte hade ringt till han och sa att dom blev sena, och att jag skulle börja mjölka... dom kom sen och hämta mjölken...

sen när jag skulle kolla på utgödslingen såg jag att den var sönder!!!

 

där sprack det!!!

 

inte idag! varför? kan det inte gå en enda dag utan min chef ska behöva komma till stallet och hjälpa till???!!! allt detta var det enda som skrek i mitt huvud!!!

 

men min chef var tvungen att komma hit, 2 gånger för att fixa det!

han ringde senare på eftermiddagen och sa att det nog skulle gå igen. då frågade jag han samtidigt om jag inte kunde ta morgoen på onsdag ist för kvällen. jo det är klart jag kan sa jag, hade ändå inget planerat. då såg jag min chans att fråga om han inte ville vara ledig den dagen helt och hållet. sa att du har varit här 4 gånger på en helg du skulle varit ledig och det är absolut inte acceptabelt! och att du bara är ledig var 3:e helg. jag kan ta båda passen det är lugnt..

då blev han glad och sa ja till det :-)

kändes genast bättre och blir det problem ska jag ta mig f*n se till att fixa det själv!! om det så tar mig hela dagen haha!!! ;-)

 

idag har jag inte gjort ett skit haha!! :-P

hade planerat en del men de enda jag håller där är att jag ska åka och klippa och färga mitt hår :-)

 

ha det bra :-)

kram Linda

Ovido - Quiz & Flashcards