linndaa89

Alla inlägg under november 2011

Av linda johansson - 20 november 2011 19:30

Då har man flyttat. Har fått väldigt mycket gjort idag så det känns skönt. Jag har lyckats tända eld i pannan i morse för första gången ;) kändes bra faktist :P Idag har pappa varit här och hjälpt till. Jul gardiner och advents ljusstakar är uppe :) nästa helg är det ju första advent :) Imorgon börjar jag på mitt nya jobb. Just nu känns det bra och hoppas det fortsätter så :P Ni får ha det så bra :)Kram Linda

Av linda johansson - 19 november 2011 07:10

då har dagen kommit, den dagen jag ska börja flytta till mitt hus som jag ska få hyra av min blivande arbetsgivare som jag ska  börja hos på måndag.

denna veckan har varit fullt upp precis alla dagar i veckan! jag hade ju packat klart det allra mesta bara småsaker kvar men självklart finns det alltid något att göra! :P

 

i torsdagskväll åt jag middag med min, nu gamla chef, och hanns fru. vi kollade även på bingolotto och fikade :) så roligt det var! det var helt makalöst! :) som jag kommer sakna dom! men kontakten kan man alltid ha ändå och det ska vi försöka hålla! dom kommer till mig någon gång och jag till dom :)

men jobbigt blev det när man körde där ifrån. hoppas verkligen att jag kommer trivas och ha det bra på det nya stället också.

 

igår åkte jag till mamma. har ju en del saker här. det blev till att tvätta igårkväll och fixa och trixa.

nu är det morgon och mamma är uppe nu också, hör att hon håller på att sätta på kaffe :P

 

lovar jag ska försöka blogga så mycket jag kan men kommer vara mycket nu i början så är rädd att det inte kommer bli så mycket i början :/

 

ha det så bra!

kram Linda

Av linda johansson - 13 november 2011 17:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av linda johansson - 13 november 2011 17:34

idag har det ändå varit en rätt bra dag tycker jag :) okej att tvätta är väll inte så där jätte kul precis men måste ju göras :P annars har jag kört runder på en massa ställen för att leta efter saker som jag känner är nödvändigt att ha nu med en gång när jag flyttar, och eftersom jag flyttar på lördag så är det ju hög tid nu :P

bla varit på ikea :) hitta en hel del där :) tallrikar, bestik, glas, ljus mm, mm, mm :P varit på ö&b och hitta lite där :) xxx-lutz och city gross :) så med andra ord har jag gjort av med pengar idag haha :P

sen så har jag sorterat tvätt, städat och fixat och trixat :P

nu blir det bara en lugn kväll :)

ha det bra :)

Kram Linda

Av linda johansson - 13 november 2011 08:26

i natt var ingen rolig natt :/ till och från vaknar jag på natten och ha jätte svårt att somna om, i natt var det så :/ har blivit bättre och bättre nu händer då och då... oftast gör det inte så mycket när man inte ska upp tidigt och göra något, men idag skulle jag tvätta kl 7 och när alarmet ringde var man måttligt glad :/ men men, låg kvar några minuter sen gick jag upp...

 

hde glömt igår att jag skulle tvätta, att jag bara skulle iväg till en massa ställen och handla nödvändiga saker till huset :) det mesta finns på ikea men inte allt :P

 

mamma var så svartis på mig igår haha :P hon tyckte jag hade sådan underbar utsikt till ringsjön :) jag hade sagt att jag hade sjön en bit ner men detta här trodde hon aldrig haha :P

nä nu ska jag städa lite innan det är dax att gå ner i tvättstugan igen ;)

ha det bra!

Kram Linda =)

Av linda johansson - 12 november 2011 17:51

idag har mamma och jag varit vi huset och börjat riva tapeter i sovrummet :) det var rent hopplöst haha!! satt fruktansvärt hårt och vi fick inte av alls mycket haha! jaja vi har tagit av de som satt löst och så får vi tapetsera över dom andra ist :P

 

har träffat på min arbetsgivares förälldrar igen :) nu är huset helt klart från alla deras saker och så har dom städat där så känns bra. vi har snackat en hel del med och nu känns det här verkligen bra :) riktigt bra! :) så är skönt :)

 

har ätit lite pizza med haha!! känns som att den aldrig kommer ta slut haha!! :P jaja :P

 

nu ska jag lägga mig och bada och sen bara ta det lugnt resten av kvällen :)

ha det så bra :)

kram Linda :)

 

Av linda johansson - 12 november 2011 07:22

då är det lördag och äntligen en helg när man är ledig! =) okej jag jobbar bara halvtid på vardagar man att inte vara ledig på 3 veckor känns :/ men nu har jag bara 1 vecka kvar här på jobbet :( tänker fortfarande att det kommer bli bra på det nya stället, man måste tänka frammåt och det kommer säkert bli bra där borta också. jag trivs jätte bra med min chef här och hanns fru för dom är ju helt otroliga och har hjälpt mig så mycket under denna tiden jag har varit här! men att ha ett heltidsjobb och vara ledig 2 dagar i veckan är ju det jag alltid velat ha. okej jag kommer ha var 3 helg här men då är jag ledig på måndagen och tisdagen sen, och det är ju bara så bra! =) kommer säkert gå jätte bra =)

 

igår var jag klar 18.40 absolut helt makalöst!! så sent har jag inte varit klar på jag vet inte hur länge!! :/ kvigorna bara ramlar in här en efter en i stort sätt varje dag!! det är jätte skönt att dom är i första gruppen för när man är klar där känns det bara så bra att man bara har kor kvar i andra gruppen =)

det är klart jag förstår kvigorna att dom är närrvösa i början för detta är ju något nytt för dom att börja bli mjölkad, men det är inte alls lätt ibland att ha att göra med dom :/ men men så är det =)

 

när jag var klar igår körde jag hem till mamma =) tänkte lägga mig i ett bad och mamma och jag skulle äta pizza :-D var månader sedan jag åt det! jag var jätte hungrig och tänkte jag tar en familje pizza så kan man äta den i helgen också =) och tro mig! den pizzan räcker till mig i 1 vecka haha!!! den var så stor! så sjukt stor haha!! jaja =P

 

idag ska mamma och jag bort till huset och börja riva tapeter =) ska bli skönt att komma igång med något där =) sen imorgon blir det en dag till att handla en massa ;) bla på ikea :-D ;-) ska bli jätte kul haha XD

 

ni får ha en underbar helg! det ska jag ha :P

Kram Linda =)

Av linda johansson - 10 november 2011 07:55

nu är det 1 vecka kvar drygt... jag tror att när jag väl flyttat och börjat på mitt nya jobb så kommer allt att förändras. det är mycket bättre arbetstider, jobbar var 3 helg, bo nära till jobb mm, mm, mm.... här jag är nu jobbar jag halvtid på vardagar och varannan helg, det är ju inte specellt roligt. men så trivs jag ju så bra med min chef och hanns fru, det är ju det som känns så mycket!

men tror och hoppas att det kommer bli jätte bra på mitt nästa ställe :)

 

i helgen blir det ev till att åka och riva tapeter i huset jag ska bo i och åka till ikea och handla ;)

 

ha det bra :)

Kram Linda

Ovido - Quiz & Flashcards