linndaa89

Alla inlägg under november 2012

Av linda johansson - 28 november 2012 21:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av linda johansson - 17 november 2012 07:05

Det har nu gått lite 1 månad sedan min underbara mormor gick bort. Det har varit en jobbig tid för jag älskar och saknar henne.
När hon levde ville jag åka till henne flera gånger men ville inte åka själv eftersom vi inte förstod varandra, så tyvärr blev det inte så ofta som jag velat.
På begravningen gick det bra i början jag kunde vara med och sjunga alla 3 låtar som dom valt ut fast tårarna fanns där. Men när vi skulle gå fram och lägga blomma på kistan och säga hej då bröt jag ihop. Jag försökte verkligen ta det lugnt och hejda mig men det gick bara inte. Det blev bara för mycket helt enkelt...
Jag satt bredvid min mosters man som höll om mig så länge jag ville, och jag behövde verkligen det.
Jag är ju självklart jätte glad för den tiden vi fick ihop för mormor har inte haft det alls lätt i flera år. Men det är ändå jobbigt när dom går bort, är det alltid och kommer alltid att vara det.

Idag ska jag träffa mamma och min ena moster för att sortera bland mormors saker. Får se hur det går...

Igår åkte jag på julmarknad i huseby uppe i Småland :-) var jätte mysigt där och glad jag åkte fast jag var själv. Fick med mig en del saker hem haha :-P men inte så farligt ändå :-) hade bestämmt att jag skulle ha med mig minst 1 tomte hem och är stolt över mig själv att det bara blev 1 haha :-P
Jag har alltid tyckt om tomtar, men sedan jag flytta till ett eget boende har det blivit mer för har inte velat lägga pengar på det innan, har kännt att det funnits viktigare saker.
Men ut på rean kommer jag gå efter jul haha!! :-P

Ha det bra alla
Kram Linda

Av linda johansson - 1 november 2012 10:24

Många har undrat vad det har hänt med mig senaste tiden. Något jag inte velat berätta av olika anledningar. Något är bra och något är tråkigt.

Det tråkiga är att min mormor gick bort för några veckor sedan. Hon blev väldigt gammal och dålig. Många trodde detta skulle hänt för flera år sedan och jag är jätte glad att vi fick fler år tillsammans.
Men ändå är det lika tråkigt när någon går bort. Jag älskar min mormor kommer jag alltid att göra. Jag minns henne som en glad, sprallig och rolig person vilket gör att det kommer fram ett leende hos mig fast jag är ledsen.

Idag ska hon begravas. Jag vill verkligen inte säga förväll ännu! Men tyvärr är det inget mer man kan göra. Hon får sig sin sista vila och får äntligen träffa morfar <3

Alla tankar idag har bara gått till henne. Kommer bli en jätte jobbig dag som man måste gå igenom på ett eller annat sätt tyvärr...

Låg i sängen i 2 timmar och bara tänkte på henne.
Gick sen och bada i över 1 timme och bara tänkte på henne.
Kommer gå en tid innan detta släpper och jag är mitt glada jag igen. Jag vet att mormor vill se mig glad och inte ledsen det är det jag kommer ha i mitt huvud för att gå vidare...

Ha det bra alla och ta vara på tiden med varandra för man vet aldrig när det tar slut <3

Ovido - Quiz & Flashcards