linndaa89

Alla inlägg under december 2011

Av linda johansson - 29 december 2011 21:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av linda johansson - 28 december 2011 18:57

igår gick allt bra på jobbet, fram tills jag precis skulle gå och mjölka. jag hade strött till ungdjuren och skulle gå ner från en stege och trilla ner från den och landa på min rygg, 2,5-3 meter. låg där ett par minuter och försökte resa mig med det gick inte. min chefs far ringde efter ambulans, det var lika bra sa han. jag låg bara där tills ambulansen kom. frös nått så fruktansvärt! hade fått något under mitt huvud och ett täcke över mig, men frös gjorde jag ändå. när jag väl kommit in i ambulansen fick jag smärtstillande och dropp som skulle göra så jag fick upp värmen lite fortare.

dom undersökte mig noga inne på akuten. det blev ju till att dom fick rönka mig för att se så jag inte fått några skador man inte kunde se annars. väntan där inne kändes som en evighet! men kl 20.30 kom äntligen läkaren till mig och pappa och sa att det inte syntes något på bilderna eller proverna dom tagit så det var jätte skönt!! så jag behövde inte stanna kvar där inne :)

men jag fick sova hos min syster och hennes man i natt bara för att jag inte skulle vara själv om något skulle hända.

i eftermiddags körde anders mig hem så nu är jag hemma :)

 

det blir inget mer jobb denna veckan. det blir till att ta det lugnt som alla tjatar om att jag måste :P men sitta inne hela dagarna kommer jag inte att göra!! man kan göra saker och ta det lugnt samtidigt ju ;) imorgon hoppas jag på hyfsat väder så jag kan åka och gå vid ringsjön :)

 

ha det bra :)

Kram Linda

Av linda johansson - 22 december 2011 21:12

och inte har det blvit lugnare på jobb sedan min chef har kommit tillbaka... alltid finns där något att göra...

i jul kommer jag att jobba själv. det gjorde jag ju egentligen när min chef var på semester också, men då fanns hanns förälldrar där om det var något och hanns pappa hjälpte mig i stort sätt varje dag med att lasta i foder i foder fickan vilket gör väldigt mycket för att jag skulle hålla mina 8 timmar om dagen. denna helgen är där ingen hemma och en del kvigor har kalvat in nu vilket gör att det tar lite längre tid för dom är lite närrvösa eftersom det är något nytt som händer och det är ju självklart, jag förstår dom.

men men. ledig på måndag och sen fredag lördag söndag ist :)

 

ni får ha det så bra :)

kram Linda :)

Av linda johansson - 19 december 2011 16:22

idag var det tänkt att jag skulle handla dom sista julklapparna, inte mycket kvar men några stycken :) snacka med mamma igår och hon sa att skulle jag till malmö så skulle jag höra av mig så vi kunde ses lite :) och kl 9 i morse ringde jag och väkte henne haha!! :P

men vi åkte rundor lite :) jag har äntligen fått köpt en ny gps haha!! så nu kan jag åka runder igen och hitta nya spännande ställen haha :P

sen åkte vi bort till ikea :) mamma sa att hon hade hittat ett jätte fint skåp där inne som jag letat efter. dom hade rea där för dom håller på att bygga om där inne :P

och skåpet mamma hittat till mig var inte det ända skåpet jag kom hem med haha!!! :P

jag hitta ett vitrinskåp som jag kollat förut på som jag ville ha :) halva priset!! gissa om jag blev över lycklig!!!! ;) 3 sådana skåp!! haha ;) sen ett gullit litet skåp med glas dörrar och trä bänkar inuti :)

att köpa var inget problem men att få in det i min bil var ett stort problem hahaha!!! XD mamma och jag höll på i säkert 1 timme innan vi var klara haha!! vi såg säkert inte kloka ut haha!! :P

vi fick in allt utom en sak som mamma fick ta så var skönt :)

 

inte alls vad denna dagen var tänkt till haha :p men kul har det varit ;)

 

nu är jag hemma och håller på att laga mat :)

ha det bra :)

kram Linda :)

Av linda johansson - 18 december 2011 11:53

snart är denna veckan över också :) idag har jag städat huset, har ju inte fått ordning på mina saker ännu :/ och som det ser ut nu så kommer jag inte bli det idag heller haha!! jag kom igång med det och det var ju bra haha :P men så blev jag trött och hungrig så det har blivit en liten paus och nu har jag tappat lusten till att städa haha :P inte lätt det här haha :P

 

något jag verkligen saknar är att vara ute med kameran! det är tråkigt att vädret är som det är för vill verkligen ut mycke oftare!

snö hatar jag verkligen! det blir ännu kallare, halt, eller svin halt! slask blir det förr eller senare :/ det finns absolut ingen fördel med snö förutom att det är jätte fint att ta kort på det! det är jätte fint :) men nu är inte snön här ännu och när det kommer vet jag inte, sånt som märks :P

 

i eftermiddag är det dax för jobb igen :)

 

ha det bra :)

Kram Linda

Av linda johansson - 17 december 2011 23:00

ändrade planer igen. det blev att åka till resturang tegel i rydebäck ist för att äta julbord :-) har blevit en tradition :-P 3:e året i rad vi äter det där :-P jätte snäll personal och underbart god mat! ;-) jag fick med mig ett av världens godaste bröd!!! :-D haha!! det gillas verkligen! :-P

nu är jag hemma, fått eld i pannan med :-)

imorgon blir det bara till att jobba eftermiddagen och ledig bara måndag :-)

 

ha det bra :)

kram Linda

Av linda johansson - 17 december 2011 11:48

jag har det så bra på mitt jobb och det gör mig så lycklig!! :-) min chefs förälldrar är så snälla och hjälpsamma och det är så skönt!! :-) vi snacka idag om hur jag skulle jobba. jag hade planerat att göra något idag men som inte blev av, börjar inte bli förvånad tyvärr, vad det handlar om håller jag för mig själv. så jag sa att jag kunde jobba hela helgen eftersom dom hade fått jobba 4 dagar i stäck eftersom jag blev sjuk, inget man kan hjälpa men så är det. dom blev glada men dom sa till mig att jag inte kan jobba så länge för är inte ledig försen annandag jul nu så dom sa att då tar dom måndag och tisdag :-) okej vill dom det så gärna så vist kan dom göra det :-) sen kommer min chef tillbaka på onsdag igen så då är vi 2 stycken i stallet igen och tillbaka till det normala :-)

 

vet att det har blivit en del låsta inlägg den senaste tiden. fast att jag har det så bra här så finns det andra saker, flera saker som jag går och funderar på, saker jag inte vill dela med mig. ska försöka blogga mer så ni kan läsa det också ni som vill :-) så länge jag har mina vänner och kamera så går allting :-)

 

ha en bra helg! :-)

kram Linda :)

Av linda johansson - 17 december 2011 11:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards