linndaa89

Alla inlägg den 8 december 2010

Av linda johansson - 8 december 2010 21:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av linda johansson - 8 december 2010 18:45

jag ställde alarmet på mobilen på 08.20 för det var tänkt att jag skulle till burlöv för att börja simma idag. jag gick upp och börja packa mina saker fixa allt och satt vid datan lite snabbt :P

innan jag hann åka ringde min mobil med ett nummer jag inte alls kände igen :/ jag svara och så var det en man som undra om jag fortfarande var arbetslös och undra vad det var för gårdar jag hade jobbat på innan och om jag var intreserad av att jobba hos han. chockad blev jag och börja fråga om vad han hade för gård och om arbetstider. det var en gård med ca 100 mjölkande kor i mjölkgrop och att det bara är jobb mellan 14.00 - 18.00 så det är bara halvtid. jag fick fundera till i eftermiddags och höra av mig sen. ringde och prata med mamma och vi kom fram till att måste jag köra bil dit så är det lönlöst för då fick jag bara några kr över i månaden allt annat fick gå till bensin för det är 7 mil enkel resa från mamma.

så mamma sa att jag skulle ringa till han och höra om jag kunde ta tåg dit eller om jag kunde jobba några timmar till om dagen annars var det inte lönt, ringde och prata med han och han sa att det är bara 1 km från tåget till han så det var jätte bra. han sa att han inte brydde sig om hur jag tog mig dit bara jag kom dit haha!! =P

så det sluta med att jag tack ja och börjar imorgon kl 14.00   

 

så det blev ändrade planer för dagen haha!!

åkte inte och simma, åkte till pappa ist för att hämta arbetskläder och skor

och så fick jag träffa mina djur också :))

sen körde jag till Dénice för att lämna hennes papper hihi =P hon satt hos pernilla så fick åka till henne ist så fick jag se hennes lägenhet också =P

när dom skulle hämta sina barn på dagis åkte jag vidare till Jägersro center :) skulle till jula för att kolla på vantar och fliströja till jobbet, och så gick jag in på stadium för att se om dom hade min jacka jag kollat på innan men hade dom inte :/

sen åkte jag till mobilia, skulle till intersport för att se om jag kunde byta en tröja jag fått av mamma men den var slutsåld så det sket sig :/ gick till elgiganten också för att köpa Inception som släpptes idag, tyckte jag kunde köpa den nu när jag fått jobb =P gick in på stadium där också för se om dom hade jackan men inte där heller :/

gick in på malmborgs också för dom hade en del saker som var bra och billiga ;)

sen körde jag hem :) har lagat mat till mig och mamma och nu ska jag se på halv 8 hos mig =P

 

Ha det underbart! ;)

Kramar Linda =))

Av linda johansson - 8 december 2010 18:45

jag ställde alarmet på mobilen på 08.20 för det var tänkt att jag skulle till burlöv för att börja simma idag. jag gick upp och börja packa mina saker fixa allt och satt vid datan lite snabbt :P

innan jag hann åka ringde min mobil med ett nummer jag inte alls kände igen :/ jag svara och så var det en man som undra om jag fortfarande var arbetslös och undra vad det var för gårdar jag hade jobbat på innan och om jag var intreserad av att jobba hos han. chockad blev jag och börja fråga om vad han hade för gård och om arbetstider. det var en gård med ca 100 mjölkande kor i mjölkgrop och att det bara är jobb mellan 14.00 - 18.00 så det är bara halvtid. jag fick fundera till i eftermiddags och höra av mig sen. ringde och prata med mamma och vi kom fram till att måste jag köra bil dit så är det lönlöst för då fick jag bara några kr över i månaden allt annat fick gå till bensin för det är 7 mil enkel resa från mamma.

så mamma sa att jag skulle ringa till han och höra om jag kunde ta tåg dit eller om jag kunde jobba några timmar till om dagen annars var det inte lönt, ringde och prata med han och han sa att det är bara 1 km från tåget till han så det var jätte bra. han sa att han inte brydde sig om hur jag tog mig dit bara jag kom dit haha!! =P

så det sluta med att jag tack ja och börjar imorgon kl 14.00   

 

så det blev ändrade planer för dagen haha!!

åkte inte och simma, åkte till pappa ist för att hämta arbetskläder och skor

och så fick jag träffa mina djur också :))

sen körde jag till Dénice för att lämna hennes papper hihi =P hon satt hos pernilla så fick åka till henne ist så fick jag se hennes lägenhet också =P

när dom skulle hämta sina barn på dagis åkte jag vidare till Jägersro center :) skulle till jula för att kolla på vantar och fliströja till jobbet, och så gick jag in på stadium för att se om dom hade min jacka jag kollat på innan men hade dom inte :/

sen åkte jag till mobilia, skulle till intersport för att se om jag kunde byta en tröja jag fått av mamma men den var slutsåld så det sket sig :/ gick till elgiganten också för att köpa Inception som släpptes idag, tyckte jag kunde köpa den nu när jag fått jobb =P gick in på stadium där också för se om dom hade jackan men inte där heller :/

gick in på malmborgs också för dom hade en del saker som var bra och billiga ;)

sen körde jag hem :) har lagat mat till mig och mamma och nu ska jag se på halv 8 hos mig =P

 

Ha det underbart! ;)

Kramar Linda =))

Ovido - Quiz & Flashcards