linndaa89

Alla inlägg den 18 december 2010

Av linda johansson - 18 december 2010 13:27

igår bestämmde jag mig för att åka tidigare till centralen eftersom det har varit en så massa kludd med tågen nu, så jag var säker på att jag kom fram till jobbet i tid.

jag tog bussen 10.08 och var framme 10.30 vid centralen och då skulle det gå ett tåg kl 10.42 till helsingborg och en 11.08

när jag kom fram till den stora skärmen så stot där en massa tåg vart dom skulle, vilket spår, när dom skulle GÅTT! och den NYA tiden!

tågen var timmar försenade! där stod 1 tåg som skulle till Helsingborg som skulle gått 09.08 som var beräknat gå 11.10

vad hade hänt frågade man sig? var är alla tåg som skulle komma in och gå sen igen? var är människorna man brukar kunna fråga?

det var kaos överallt! ingen viste något! högtalarna gick stup i sekunden om försenade tåg och ny beräknad tid!

det ska gå 3 tåg i timmen till helsingborg men just då struntade jag i att kolla om någon av dom eftersom alla var så försenade. jag tänkte bara på vad man skulle göra för att ta sig till helsingborg så jag kunde ta mig till jobbet.

det ända jag kunde fokosera på var tåget som skulle gått 09.08 när det skulle gå eftersom stationen var fullt med tåg som inte gick av någon anledning, så det kunde ju inte komma in några nya tåg.

ett tag sa dom till alla på stationen att dom skulle åka med ett tåg till Lund så fick man bya där för tågen från Malmö kunde inte åka någonstanns än dit! dom rabbla upp om ett pågatåg som skulle till Malmö Husie om när det skulle komma och skulle avgå nästan hela jävla tiden! ingen tar väll tåget från Malmö Central till malmö Husie när det är total kaos då tar man ju busen ist!!!!

det som var så värdelöst var att dom kunde inte säga vad som var felet eller hjälpa oss att så vi kom där ifrån! det var så sjukt dåligt tyckte jag!

gick man in på nätet så stod det inget om det här då skulle alla tåg gå i normal tid som beräknat!

dom satte bara in ersättningsbussar till kastrup! ingen annan stanns!

11.30 gick det ÄNTLIGEN det tåg som skulle gått 09.08 och jag hann till och med att äta innan mitt tåg skulle gå till mörarp     

 

det jag inte förstår är varför kunde dom inte berätta vad som var fel och försökte dom fixa det och hjälpa oss komma där ifrån... man får ju sådan panik när man inte får reda på något och inte vet vad man ska göra!

 

jag kom helskinnad till jobb och är chockad över att det gick så bra på jobb haha!!   korna var snälla dom allra flesta, och gick in i gropen utan större uppror haha!!   var verkligen jätte skönt efter dagens händelser!   

 

efter jobb kom pappa och hämtade mig för att köra mig till Landskrona för att hämta min bil   den gick igenom besiktningen och blev billigare än vad dom sa från början   det gillas!    haha    men dock mycket ändå   men men... hoppas på inga fler problem med den bilen nu på ett bra tag nu   

 

anders undra om jag inte ville följa med till halmstad för han ville inte köra själv och vist tänkte jag hade varit roligt. bara det var ju skit väder och jätte halt så vi var hemma lite över 5 i morse! fatta inte hur anders fixa det. jag blincka till massor av gånger och sista halvtimmen sov jag nog mest tror jag fast jag verkligen försökte låta bli.

 

skulle till ullared egentligen idag men på grund av vädret så blev det inte   skulle också till pappa och äta julmat med frida och anders också men vädret är så dåligt och vägarna med så vi hoppar det med   

 

blev massor idag haha!!   

Ha det bra!

Kram Linda   

Ovido - Quiz & Flashcards