linndaa89

Alla inlägg den 3 november 2010

Av linda johansson - 3 november 2010 16:50

idag hos sjukgymnasten snacka vi en hel del innan vi börja. jag sa till henne hur det gått sedan jag var sist hos henne och att jag har fått mer ont i min rygg. sa att i torsdags dagen efter jag varit hos henne hade jag jätte ont, precis som en sådan dålig dag som bara kommer lite då och då när den känner för det    sa att jag inte förstår det, det bara kommer som en blixt från klar himmel en morgon när jag vaknat och sen nästa dag känns det bättre igen. det är så konstigt! hittar ingen röd tråd i mellan heller, har ingen kopling :/

min sjukgymnast prata med mig om detta.

min skada som jag har är ingen kronisksjukdom, man vet inte vad man kan göra med den för att bli bra. det är en långtids läkande skada som man själv får pröva sig frammåt för att se vad som hjälper för just mig. en lång tidsläkande skada som det låter, det tar jätte lång tid för den att läka och är jätte svår att bli av med.

det var det som jag tog åt mig mest av allt. väldigt konstigt eller hur?!

det var det värsta att höra.

 

jag sa att det hjälper inte så mycket med akupunktur tycker jag.

hon fråga hur mycket ungefär i % och det sa jag det vet jag inte. jätte svårt att säga.

vi sa att vi ska göra det idag och på fredag men i 20 minuter ist för 30 minuter, så fick vi se hur vi gör sen.

jag fick även lite tips om vad jag kunde hitta på mer för att bli bättre. ut och gå gör jag ju, och det är bra, så det ska jag försöka göra 1 gång om dagen, men sen ska jag försöka göra annat med i med att jag inte har jobb längre, och något annat bra är att cykla eller simma.

hon sa en massa till men kommer inte ihåg allt.

 

sen började vi med akupunkturen.

efter det frågade jag om det är bra att träna på en crosstrainer.

o ja det var jätte bra sa hon!

då träna jag både min skada och en massa annat som bara var bra. jag sa till henne att jag har en sådan hos pappa och en motionscykel om man kunde kombinera det med att ut och gå.

och det sa hon var jätte bra!

så man ska kanske flytta hem till pappa igen...

 

efter det gick jag till graffiti och åt bakad potatis    jätte gott   

efter det gick jag till arbetsförmedlingen för att skriva över mig där, har ju inte gjort det sedan jag flytta ifrån anders. det gick bra, fick vänta i 1  timme bara innan jag fick hjälp. men när jag väl fick hjälp fick jag verkligen det, så kändes skönt ändå.

jag ska ansöka om A-kassa och har jag tur går det igenom så jag får minimum i månaden, men det är bättre än inget. saknar bara 1,5 vecka så  har jag jobbat 6 månader i år och det behöver jag.

allt var jätte komplicerat med det och fatta inte helften känns det som, men vet var jag måste göra för att försöka bli medlem och det är det viktigaste.

så hoppas det går bra.

 

hänt mycket idag.

Ha det bra!

Kram Linda   

Av linda johansson - 3 november 2010 09:35

Dålig dag igen :( Fattar inte att dessa dagarna kommer:( dom är så jobbiga :( jätte ont i nacke, rygg och huvud :( allt på en och samma gång :( brukar ju kännas bättre nästa dag sen igen. Vist skönt att det inteär så hela tiden men hade gärna slippat dom helt :P På väg till min sjukgymnast nu, hoppas hon kan hjälpa mig något. Ha det bra.//Linda

Ovido - Quiz & Flashcards