linndaa89

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av linda johansson - 3 juni 2011 20:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av linda johansson - 3 juni 2011 09:02

då är det fredag igen. jag fattar inte hur tiden kan gå så fort! hela veckan har bara sprungit iväg :/ okej jag har ju hunnit med en hel del och det är ju possitivt ;)

kläder och skor är klart inför bröllopet :) nu ska bara håret fixas och det kommer ske den 14 :D behövs verkligen! :/ färgen har gått ur massor och ser inte klokt ut :/ håller också på att fundera på hur jag ska klippa det :/ jag vill ju att det ska växa och bli längre och då är det ju bäst att bara klippa topparna, men känner jag vill ha annat nu. har haft det så här i sjukt många år och vill ju förändra det någon gång. ska börja kolla lite på nätet och få kolla i tidningar också antar jag.

 

skogs tokig blev jag här om dagen också och det är det minsta man kan säga!

alla tåg var sjukt försenade! jag har aldrig varit med om något liknade förut och jag hoppas verkligen jag slipper vara med om det mer!

mitt tåg från mörarp var 20 minuter försenat till att börja med. inte så lång tid egentligen men ändå!

sen när jag kom till helsingborg, ALLA! precis alla tåg var sjukt försenade!

dom försökte prata i högtalarna om vad som hände och berätta om tåg. fast alla var tysta så hörde man inget ändå!

min tanke då var att jag tar det första tåget som går till malmö för man hade ingen anning när det skulle gå tåg dit igen.

min tanke var ju att ta öresundståget som skulle gå 19.12 men det sket sig. det första tåg som kom som skulle gå till malmö var det tåg som tar längst tid. 1 timme och 3 minuter till centralen men det strunta jag i jag ville bara bort där ifrån.

jag vet inte riktigt hur många stationer detta tåget har men skulle tippa mellan 10-15 stycken. vi fick en massa stopp vilket gjorde att det tog längre til. när vi skulle till vallåkra så fick vi stopp igen och då sa en i högtalarna.

Jag är ledsen att behöva medela detta men för er som ska hoppa av i Vallåkra, det står ett tåg vid perrången där alla går av och på. så vi var tvugna att köra förbi stationen för de tåget som stod där skulle förbi oss, sen fick vi köra tillbaka igen så dom som skulle av fick gå av och nya hoppa på!!!!

Helt sjukt!

då ringden jag till pappa och fråga om jag fick låna hanns bil för annars skulle jag inte vara hemma försen över 10 på kvällen!

när jag förklara vad som hänt så bara garva han och inte så konstigt. men jo jag fick låna hanns bil och det är jag över lycklig för!

 

på 4 hållplatser hade vi kört i lite mer än 1 halvtimme!!!

och detta tåget hade mellan 10 och 15 hållplatser och skulle ta 1 timme och 3 minuter!!! ni kan ju tänka er när man hade varit hemma!

 

vad detta beror på vet vi inte. vissa säger att hela skåne var utan strömm. Dénice hade bara varit av med det ett litet tag. anders hade inte varit utan och på jobb haqde vi inte heller varit utan. så ingen aning vad det beror på.

men skånetrafiken kommer ju ha att göra när alla dessa lappar kommer in!

 

har även fått fixat min bakruta i bilen :-) jätte skönt! och så hoppas jag att min farbror kan hjälpa oss med att fixa det andra på bilen så jag kan bli klar med det där nu! inte alls kul allt köra så här :(

 

var på bio i onsdags också med <3 :) vet inte hur filmen stavas men den med Jonny depp :P  pirat filmen i 3D :) en aning överraskad faktist :P 3:an var inte specellt bra tyckte jag men denna var riktigt bra så det var roligt :)

 

mina sommar kläder kom nu i veckan också som jag beställt :) skönt för behöver verkligen det :) men 2 skorts var slut sålda så fick bara 1 par så har beställt några till ;)

 

nu blev det ett långt inlägg haha! ;)

ha det så bra!

Kram Linda

Ovido - Quiz & Flashcards