linndaa89

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av linda johansson - 5 maj 2011 20:13

Nu är riktigt intresserad av en förklaring av skånetrafiken!! Mitt tåg från mörarp som skulle gått kl 19.17 var inställt så det skulle gå en buss ist. Jag stod och vänta, vänta och vänta. Ingen buss kom. Så jag fick ta ett tåg en halv timme senare!! Och under den tiden jag vänta på min buss hände det en del saker. Ett tåg kom, det skulle till hässleholm. Men de stanna kvar i mörarp så dom som skulle vidare dom fick hoppa av och ta en buss ist. De tåget som stanna i mörarp de skulle tillbaka till Helsingborg där det nästan precis kommit ifrån! Jag tänkte, vad gör jag nu? Jag stod kvar till 19.40 för tåget skulle gå 19.49 och bussen tar 10 minuter längre. Men ingen buss kom så jag gick till tåget och fick åka med den.När han som kollar biljetterna kom frågade jag han vad det är med tågen eftersom dom är så försenade och blir inställda. Då sa han att dom inte viste allt ännu men att skånetrafiken håller på att diskutera om dom ska ta ner ledningen byta ut den, och då kommer det inte gå något tåg alls utan bara bussar!!Okej! Hur kommer den tidtabellen se ut då funderar jag på! Är riktigt nyfiken på vad skånetrafiken skulle säga om jag ringer och frågar vad dom sysslar med!! Ska fan göra det! För något felmåste det ju vara eftersom där är sådana förseningar. Vädret kan dom ju inte skylla på tycker man ju! Så nu sitter jag på tåget hem. Är hemma lite över 21.00 kul när man är klar 18.30 på jobb.. Jätte skönt med fredag imorgon!! Bilen då!! :) sen helg :)// Linda

Ovido - Quiz & Flashcards