linndaa89

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av linda johansson - 17 februari 2011 21:27

på jobbet idag gick det åt h*lvete!!! :(

först gjorde jag vid i gropen och mjölkrummet som jag brukar göra. sen gick jag för att hämta korna. i början gick det som vanligt, korna flytta sig och gick iväg. sen hände det. kände att jag fick en knuff i ryggen, vände mig om. där stod tjuren. jag skrek på han och vifta med skrapan så han skulle sticka, det brukar hjälpa. inte idag. han gick mot mig och frustade. jag forstatte skrika och backade, man ska ju inte vända ryggen till mot en tjur. jag fick en knuff till, men denna gången träffa han inte mig utan skrapan jag höll i med båda armarna, då föll jag baklänges. träffa en kant som finns i stallet med ryggen. då såg jag bara tjurens stora huvud och blev liv rädd!!! jag bara skrek och skrek av skräck, han kunde ju komma springades över mig eller en annan ko. jag lyckades får han till att backa då såg jag min chans. reste mig upp och sprang där ifrån. ställde mig mellan en båsplats och vägg och ringde min chef. han hörde inte först vad jag sa, men hörde sen att jag tjuren då kom han springandes, då förstod han att något hade hänt.

han hjälpte mig ta in korna så gick jag in på kontoret så jag fick lugna ner mig, var helt vätt skrämd! :/

han fråga om jag kunde mjölka och jag sa ja. jag bytte kläder och så snacka vi lite. min chef ringde till han som brukar komma och hämta kor som ska till slakt och fråga om han kunde komma imorgon, det kunde han inte, så fick bli på måndag.

så på måndag väntar simmning för min del vare sig om jag får ersättning eller ej och slakt för tjuren!

 

känns så j*vla ruttet!

jag var långt ifrån bra efter min senaste bilolycka och nu är det mycke mycke värre :(  undrar hur lång tid det kommer ta innan jag blir bra. vill inte veta det. kanske kommer aldrig bli bra :(

Av linda johansson - 17 februari 2011 10:05

vad är det som är så svårt med att berätta allt rätt med en gång ist för att berätta en massa saker som man inte kan göra något åt och inte stämmer???

kan någon förklara det för mig????

pappa sa igår att han kunde ringa till länsförsäkringar och prata med dom eftersom det varit sådant strul. dom tog allt på mer allvar kanske om han ringde och prata med dom. jag bestämmde mig för att ringa och snacka allvar med dom själv så gjorde det idag.

blev fan i med vansinnig när hon sa att jag inte behövde en remmis för att få ersättning till att gå på simmning och gym!!!!!!!!!!

här har jag fan hållt på i 1 månads tid med att fixa intyg och remiss och så behöver dom inget vardera!!!!!!!!!!!!!   

nu har jag fått ny information och jag vet inte om det stämmer det får jag se! om jag orkar bry mig mer om det!

har dom som försäkringsbolag nu igen till min bil men funderar allvarligt på att byta fast dom är billigast!

jag orkar inte med det här mer!

får se vad som händer...

Ovido - Quiz & Flashcards