linndaa89

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av linda johansson - 3 januari 2011 21:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av linda johansson - 3 januari 2011 21:21

i morse fick jag verkligen frispel på skånetrafiken! jag viste ju att det har varit problem med förseningar så åker ju alltid in en bra stund innan för att se hur det ser ut där så jag hinner med ett tåg så jag kommer i tid.

det visade sig att mitt vanliga tåg var försenat redan 15 minuter när jag kom dit och det var 40 minuter innan det skulle gå och förstod då att det skulle bli mycket mer försenat för blir det alltid.  så beslutade väldigt snabbt att ta ett annat tåg som gick innan men tog längre tid men jag viste att jag skulle hinna med mitt tåg till jobbet så var inga alternativ.

 

men så kom smällen!

ett annat tåg som var försenat kom till det spåret som mitt tåg skulle komma på. alltid annars väntar det andra tåget tills det andra tåget gått, men självklart inte idag!

mitt tåg stod bakom det försenade tåget!!

och körde samtidigt som det andra!!

fick frispel!!

så gör dom aldrig annars!!

fick vänta ännu längre och det tåg jag skulle tagit från början blev bara mer och mer försenat!

men så skulle det gå ett annat tåg som tog 1 timme som var i tid som jag tog, och hann precis med mitt andra tåg.

 

får verkligen panik när sådant händer måste ju komma i tid till mitt jobb!

 

hem gick det mycket mycket bättre så var jätte skönt!

jag fick skynda mig på överallt! men var det värt :) jätte skönt att det gick så bra :)

 

 

Av linda johansson - 3 januari 2011 11:58
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av linda johansson - 3 januari 2011 09:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av linda johansson - 3 januari 2011 09:01

igår gick det inte allt för bra på jobbet :/ nån ko la sig ner i gropen, nån kom på något j*vla sätt över bomen med 2 ben. kor har slutat förvåna mig =P haha!! fattar inte hur dom lyckats ibland =P men som Dénice sa på nyår, jag är den första hon känner som inte äter lök haha!! någon ska ju vara den första =P haha!!

 

men där sluta inte problemen :/ mitt tåg från mörarp var 10 minuter försenat först :/ sen när jag kom till Helsingborg var mitt andra tåg försenat med 13 minuter :/ så gick och åt och när jag kom tillbaka såg jag att tåget var 10 minuter till försenat :/ så bestämmde mig för att ta ett annat tåg som tog längre tid men som skulle så innan. men efter att väntat på det med lite så stod det att den också var försenat!!!

bestämmde mig för att ta det andra tåget då men när jag kom över till de spåret så var det ännu mer försenat med 10 minuter!!!

tokig blev jag då och sprang över till det andra spåret igen för det kom precis då!!

 

tågen brukar aldrig vara försenade i Helsingborg!

men det är väll klart att det också ska hända någon gång!

 

hoppas verkligen på bättre tur idag...

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards