linndaa89

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av linda johansson - 12 januari 2011 22:15

idag börja dagen som vanligt. gick upp packa mina saker, satt vid datan lite, kolla på nyheter, tog min buss till centralen, tog mitt tåg som var i tid och gick lite i helsingborg tills jag skulle ta mitt tåg till mörarp.

i vanligt fall brukar mitt tåg gå 12.57 och komma till helsingborg redan vid 12.40 och väntar där inne. idag var mitt tåg försenat med 5 minuter först, då tänkte jag, jaha! det här tåget är aldrig försenat så det var illa kände jag. men jag vänta och efter ett tag så stod det att det var inställt!!

ringde pappa först och fråga var han var. då var han på väg till billesholm så jag fick gå in på skånetrafiken och höra när nästa tåg gick och när det var framme i mörarp. skulle jag ta nästa tåg så skulle jag vara framme kl 13.40 ca och det sa jag att det skulle inte gå, jag börjar jobba kl 14.00 och det tar mig en halv timme att gå till jobb från tåg stationen.

då sa han att jag kunde ta taxi och begära ersättning, jag fick ju batala själv nu och sen begära ersättning. skånetrafiken betalar upp till 500 kr i ersättning, men jag tänkte att det skulle ju inte gå på 500 kr till mörarp,

så jag fick ju göra det för jag kunde ju inte komma för sent till jobb.

så jag tog en taxi och kom till jobb, och där fick jag en chock!!

523 spänn kosta det!!!!!   

det fanns ju inget annat att göra än att betala. men helt sjukt!! helt helt helt sjukt!!!! 15,9 km körde han och kolla på kvittot dom tog en fast kostnad på 49 kr och sen 24kr/km !!!!!   

 

vad tar dom på en fredag kväll?? lördag och söndag???

det vill jag inte veta!!

 

tro det eller ej så har det annars gått bra idag :) min chef har gjort av med vår ena tjur som jag inte tyckte om :) och så har jag fått semester :) sista veckan i maj och första veckan i juni :) mamma nollar ju i år när hon fyller år så vi ska åka på semester och vi håller på att planera det :) det ska verkligen bli jätte skönt och jätte kul! :)

 

så nu ska jag lägga manken till också ;) nu ska jag verkligen gå ner mina sista kilo ;) det är inte långt kvar nu och nu har jag massor att se fram emot :) semestern och så ska ju frida gifta sig :) då ska nått mitt mål :) börja simma och träna i burlöv i februari, borde hinna det innan jobb om tågen går som dom ska och så är det delvis för min rygg och nacke med som jag ska göra det för, vill ju verkligen bli bra någon gång :)

 

Nä nu kallar sängen ;)

 

Ha det bra :)

Kram Linda

Ovido - Quiz & Flashcards