linndaa89

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av linda johansson - 19 januari 2011 21:33

idag blev jag klar 10 minuter än vanligt (17.50) tänkte för mig själv, hinner jag med 18.17 tåget?

skyndar jag mig fort som fan och springer som bara den så kan det gå haha!!    och det var precis vad jag gjorde haha!! 18.16 var jag framme och sprang i stort sätt hela vägen!    jag sprang, gick några steg fort, sprang, gick några steg fort och så vidare    är så stolt över mig själv och känner mig duktig haha!!   

 

på tåget fundera jag på en sak.

öresundståget jag brukar ta mellan malmö och helsingborg och även tvärt om tar 40 minuter, det är det som går fortast att ta där imellan, den stannar bara i Lund, Landskrona och sedan Helsingborg. bussen som jag tar från mamma till centralen tar 20 minuter och tåget från Helsingborg till Mörarp tar nästan 15 minuter.

Kör jag med min bil tar det rätt så exakt 1 timme från mamma till jobb.

jag har inte alls räknat med väntetiden. men jag trodde faktist att det skulle gå mycke fortare med tåg än att köra bil. jag kör ju mest på motorväg för visso, men trodde att tågen gick fortare ändå, det känns så   

jaja det är billigare och skönare så...   

 

kände en sak med   

jag tog inte på mitt underställ för att spara tid. men märkte på mina jeans att dom hade blivit lite för stora    var lite roligt   

 

ha det så bra :)

Kram Linda

Av linda johansson - 19 januari 2011 08:45

vll ju så gärna gå ner mina sista kilo men känns rätt hopplöst ibland :/ har inte vägt och mätt mig på ett bra tag för man blir så besviken bara. men bestämmde mig för att göra det igår och blev chockad    men jätte glad     

3 cm smalare och 2 kg mindre!!   

fattar inte hur det här har gått till för går inte alls lika mycket som jag brukar och små äter så mycket också :/ men när jag tänker efter, jag äter inte lika mycket som innan eftersom jag jag reser så mycket och jobbar, jag går fram och tillbaka mellan mörarps station och jobb oftast 4 gånger i veckan och så går jag en massa i gropen fram och tillbaka. det gör nog mer än vad jag tror. det är inte långt mellan stationen och jobb men jag gör det regelbundet. det tar stopp mellan varje ko i gropen när jag mjölkar men gör nog något ändå eftersom jag går så mycket där.

jag har ju precis börjat gå och träna hemma hos pappa med 2 gånger i veckan. jag orkar inte alls mycket märker jag haha men ska nog hända ett och annat där med haha   

och snart är vi i februari och hoppas tågen går som dom ska, då kommer jag börja simma och träna i burlöv och hoppas det kommer ge resultat   

vill ju se bra ut inför vår resa och Fridas bröllop   

 

nu ska jag packa mina saker sen gå en runda   

Ha det bra!
Kram Linda

Ovido - Quiz & Flashcards